Verslag zondag 28 sept. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu Verslag zondag 28 sept. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu

Verslag zondag 28 sept.

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien en Bart

29 September 2014 | Spanje, Barcelona

Het is nu zondagmiddag en het regent helaas buiten. Zo heerlijk als het weer gisteren was, zo lelijk is het nu. We zouden eigenlijk met een groep waar we ons via facebook voor hebben aangemeld gaan tennissen, maar helaas laat het vooruitzicht onweer zien, dus dat gaat niet door. Ach, dan heb ik mooi even tijd om een berichtje voor de site te schrijven.

Vanmorgen hebben we ingepakt, want vanaf woensdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe appartementje! We hebben er heel veel zin in. Er staat een (slaap)bank, en er is internet! Die waar we nu zitten staat geen bank en is geen internet, dus dat is al een hele vooruitgang. Daarnaast hangt daar een fatsoenlijke tv waar Bart zijn xbox op kan aansluiten, dus hij is daar ook blij mee Het adres van ons nieuwe huisje is trouwens:
Carrer dels Safareigs, 10, bajo
08003 Barcelona
Het is wel even een kleine verhuizing, maar tis maar 1 km verder, dus dat komt wel goed!

Gisteren was echt een heerlijke dag. Hetwas super lekker weer, dus zijn naar het strand geweest. Het was niet te heet om te liggen, maar heerlijk. We hadden dan ook niet het idee dat de zon zo goed aanpakte, maar Bart is aardig verbrandt, dus de zon heeft toch nog aardig zijn best gedaan. Waar we lagen was ook een beach tennis toernooi. Helaas konden we niet zomaar meedoen, maar het was wel super leuk om te zien. Verder gisteren heerlijk chill aan gedaan.

Ik had eerder al verteld dat we kaartjes voor Barca-Ajax hebben gekocht, maar inmiddels hebben we ook mooie Barca shirtjes gekocht, lekker op straat afdingen haha. Dus wij zijn er al helemaal klaar voor! (Moeten wel nog ff wachten tot 21 oktober.)

Vorige week vrijdag waren we weer vrij (nee geen feestdag, maar we hebben in principe elke vrijdag vrij), dus die hebben we weer nuttig ingevuld. We zijn verschillende taalscholen langs gegaan. We hebben er inmiddels één uitgekozen en aanstaande dinsdagavond beginnen we. We hebben dinsdag- en donderdagavond 1,5uur cursus met nog enkele anderen. We hebben die taalschool gekozen, omdat ze daar ook super veel activiteiten hebben, en dat vinden we leuk en belangrijk om anderen te leren kennen. Ze hebben daar sowieso elke dag (incl weekend) activiteiten en ook soms in de avond. Dus hopelijk leren we dan wat meer mensen kennen. Die vrijdagavond zijn we nog saampjes naar de bioscoop gegaan. In sommige bioscopen spelen ze films gewoon in de orginele taal af en dan wel met ondertiteling, maar dus gewoon engels gesproken. We zijn naar ‘Begin Again’ gegaan, hele leuke film!

Al sinds vorige week staat er een kermis bij de haven bij Barceloneta. En best een flinke ook. We zijn er vorige week zaterdag overheen gelopen en alleen in het reuzenrad geweest. Gaf een super mooi uitzicht over de stad, met alle lichtjes. Echt heel leuk!

Vorige week zondag hebben we een lange wandeling gemaakt langs het strand helemaal langs Barcelona (zo’n 4 km). Was super mooi en het was heerlijk weer, dus lekker. Er was ergens ook nog een beach volleybal toernooi, dus daar nog even zitten kijken, was best hoog nivea!

Afgelopen maandag hadden we een afspraak voor het NIE nummer... Pffoe wat een ellende! Eerst 1,5 uur wachten totdat we aan de buurt hadden en toen we dan eindelijk aan de beurt waren werden we binnen 2 minuten weer naar de deur gewezen. We hadden 1 papiertje niet of verkeerd, grrrrr! En dat allemaal maar omdat we hier aan het fietsenplan willen deelnemen!! Uiteindelijk hebben we het nu op een andere manier toch kunnen regelen, dus is dat stomme NIE nummer niet meer nodig. Als het goed is kunnen we over een weekje door Barcelona crossen, hehe!

Dinsdag voor de eerste keer hier getennist. Was lekker om weer te tennissen, maar was toch flink duur. Zoals eerder had ik al gezegd wordt er helaas niet echt aan abonemmenten gedaan, maar per keer een baan huren. Baanhuur voor 1 uurtje was €25,-. Vonden we echt wel duur, dus moeten even op zoek naar een goedkopere tennisbaan, maar komt vast goed, want er zijn er hier genoeg! We hebben ook vorige week nog tegen een ander jong stel gepadeld. Waren erg aardig en de jongen was ook heel goed, meisjes wel wat minder. Was jammer dat alleen het meisje eigenlijk goed engels kon, die jongen niet echt. Maar zullen wel vaker gaan padelen tegen hun.

Afgelopen week (vorige week vrijdag t/m afgelopen woensdag) was hier een heel groot en bekend festival: La Merce. Schijnt heel belangrijk te zijn voor de Catalanen en wordt dan ook heel groots gevierd. Elke dag optredens op verschillende pleinen en in het weekend allerlei parades die langskomen. Afgelopen zondag een parada met veel vuur en draken, erg bijzonder haha. Woensdag was het festival afgelopen en dat werd gevierd met natuurlijk weer een vrije dag.

Dus wij zijn afgelopen woensdag eerst overdag via het park naar het Olympisch museum gelopen. Daar lekker lang rondgelopen, allemaal mooie dingen natuurlijk. Op de terugweg via Place Espana gelopen, en daar zag je al super veel vuurwerk klaarstaan. Dus wij even nagevraagd en dat bleek die avond ter ere van La Merce allemaal de lucht in te gaan. Nou, daarna zijn we nog wezen kijken bij het stadion van Espanyol voetbalclub. Was wel grappig, maar verder niet heel veel aan te zien. Maar gelukkig was daar een groot winkelcentrum naast het voetbalstadion Dus even lekker geshopt en eea gekocht. Thuis even omgekleed en richting Place Espana gelopen. Onderweg op een pleintje gezellig wat gegeten en rond 21.00uur stonden we op PlaceEspana. Het was super druk, en rond 22.0uur begon het vuurwerk. WAUW! Nog nooit zo’n mooi vuurwerk gezien. Het was echt prachtig en duurde ook meer dan een half uur. Echt geweldig!! Er was ook nog een moment dat er Catalaans werd gezongen, geen vuurwerk, maar dat iedereen (min de toeristen) sissers aanstak. Ik denk een soort eerbetoon, of statement ofzo, heel indrukwekkend! Er staat hier ook wat foto’s en filmpjes, zeker de moeite waard!

Afgelopen vrijdag zijn we naar het Casino van Barcelona geweest. Super mooi, maar van binnen lijkt het qua apparaten toch eigenlijk precies op een Holland Casino in Nederland. Was wel een leuke avond en leuk om een keer te zien en mee te maken. Helaas geen miljonair geworden die avond... 

Het werk wordt inmiddels wel drukker. Het is nog steeds echt hartstikke leuk en een fijne werksfeer. Afgelopen week overige helemaal niet zoveel gewerkt haha. Op maandag waren we dus vrij voor het aanvragen van het NIE nummer. Op dinsdag kwamen we aan, bleek dat de deur van het kantoor niet open was, en wij hadden van die ene deur nog geen sleutels. De baas was die dag ervoor zijn sleutels kwijt geraakt, dus we konden niet naar binnen. Die middag kwam er wel iemand werken, dus konden we daarmee naar binnen. Dus zijn we weer naar huis gegaan en hebben we alleen dinsdagmiddag eventjes gewerkt. Woensdag dus vrij vanwege die feestdag. En donderdag en vrijdag uiteraard wel kei hard gewerkt;)

We hebben trouwens ook een Nederlands winkeltje ontdekt. Dus inmiddels kunnen we lekker bij ons zondagsontbijtje hagelslag eten, haha!

Over gisteren en vandaag heb ik al verteld, en toen waren we weer bij nu haha. We wilden zometeen naar cafe Rembrandt gaan, een Nederlands barretje, zodat Bart PSV kon kijken. Maar liepen net naar beneden, en je kon beter zwemmen dan lopen, dus maar weer terug naar boven. Het regent echt al de hele dag vandaag en ook super hard. Dus helaas, de hele dag maar een beetje thuis zitten, spelletjes doen, tv kijken en nixen.. Komende week wordt spannend, met de sleutel van ons nieuwe appartement! We hebben er zin in En daarnaast beginnen we dus met de taalcursus!

We houden jullie op de hoogte! En vanaf donderdag hebben we dus lekker internet thuis, dus wordt alles wat makkelijker voor ons. En dan kunnen we ook lekker skypen met jullie 

Dikke kus en knuffel,
Bart en Jolien

• 29 September 2014 - 10:42

Hans En Annemie :

Ha Jolien en Bart,

Heel veel succes met de verhuizing en de taalcursua.
    Er is genoeg te beleven in Barcalona, dit maakt het iig levendig en niet saai

• 29 September 2014 - 10:43

Frank Mees:

Weer kei leuk km te lezen. Ga zo door!

• 29 September 2014 - 10:45

Jolanda:

weer erg leuk om te lezen! Ookal was ik al van veel op de hoogte.

• 29 September 2014 - 12:22

Tom:

Weer een leuk verhaal, hartstikke leuk om zo op de hoogte te blijven, koffers staan klaar, we zien jullie volgende week woensdag!! Dikke kuzzzzz en knuffff

• 29 September 2014 - 13:28

Dinphy:

Leuk om weer iets te lezen. Het is daar zeker niet saai. Lieve groet Henny en Dinphy.

• 29 September 2014 - 14:07

Marc En Karin:

Super leuk verhaal weer, doet me denken aan de tijd dat je in Amerika zat. Succes met de verhuizing en jullie werk. Groetjes Marc en Karin

• 29 September 2014 - 14:19

Oma Hak:

Oma Hak heeft net jullie verhaal gelezen en vond het hartstikke leuk.
    Succes met het nieuwe appartement!
    Ze mist wel de pannenkoeken, Jolien!!!

X, oma.

• 30 September 2014 - 17:25

Anita:

Heel leuk om te lezen, je beschrijft jullie belevenissen zo leuk. En zien er erg naar uit om jullie volgende week weer te zien (en even vast te houden).X