Verslag 7 oktober - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu Verslag 7 oktober - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu

Verslag 7 oktober

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien en Bart

07 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Verslag 7 oktober 2014

Even nog een kort verhaaltje over ons nieuwe huis voordat papa en mama komen morgenavond!
We zitten inmiddels al een paar dagen in ons nieuwe appartementje en hebben het helemaal naar onze zin gemaakt. We zijn woensdag over gegaan en hebben donderdag de sleutel van ons oude appartementje ingeleverd. Dus heel even waren we grootgrond bezitters, 3 huizen maar liefst haha! We zijn nu helemaal gesetteld in ons nieuwe huisje. Woensdag om het te vieren ook heeeeerlijk uit eten geweest in Barceloneta. Er staat een fijne en grote (slaap)bank, en er is internet. Verder loopt alles gewoon recht. Wat opzich wel handig is met koken, want in het vorige appartement werd altijd alleen maar 1 kwart van wat in de pan zat bruin haha. Afgelopen zaterdag zijn we nog naar de Ikea geweest om het helemaal af te maken. Er was namelijk wat te weinig kastruimte voor onze kleding, en er was wel een opklap(eet-)tafel, maar die hing veel te hoog. Dus we hebben bij de Ikea een eettafel gekocht, 2 stoeltjes (er stonden al wel 4 klapstoeltjes), kussentjes, wat kleine spulletjes (extra bestek, kleine bordjes, schaar etc.) en van die vierkante ‘bakken’. Zijn niet echt van stof, maar veel harder zodat je ze op elkaar kunt stapelen. Lekker goedkoop en handig meenemen, dus die dienen nu als extra kledingruimte. Ook de foto’s en kaarten hebben een mooi plekje in huis gekregen, dus echt af nu! Het enige nadeel is dat we geen buiten hebben, geen balkonnetje of iets, dus onze kleding moet binnen drogen (of in het weekend kunnen we het rek buiten op straat voor de deur zetten haha). Maar de luchtvochtigheid is hier veel groter, en al helemaal bij ons in Barceloneta doordat we aan zee zitten. Dus het duurt echt lang voordat de was droog is. Das een groot nadeel, dus dan maar 1 keer per week naar de wasserette en alles in de droger. Achja, ook niet zo’n probleem!

Gisteren is ook ons pasje voor de Bicing binnen gekomen, yesssss. Dus vanaf nu lekker Hollands overal heen fietsen. Stuk fijner, want elke dag 3 km heen en 3km terug naar het werk lopen werd toch een beetje vervelend. Vooral terugfietsen gisteren was erg fijn, lekker naar beneden haha. Heen is wat vermoeiender;) En ook handig als we dan visite krijgen, kunnen die Barcelona op de fiets verkennen.

Voor de verandering hebben we ook nog tickets gekocht vorige week voor iets leuks. We gaan namelijk in november naar concert van Enrique Iglesias!! Hier in Palau Sant Jordi. Bailando!

Afgelopen dinsdag hebben we de eerste les gehad op de taalschool. Opzich leuk en een prima school, alleen merkten we dat het niveau toch wel echt helemaal 0 is waar we op beginnen. En gezien we toch al wel wat kennen, gaan we nu wellicht in een andere groep instromen. We moeten vanavond een test doen op welk niveau we precies zitten en of we het niveau van de andere groep aan kunnen en dan kunnen we wat sneller door. Vorige week maandag nog een welkomstborrel van de taalschool gehad. Erg gezellig in een cafe met andere studenten zitten kletsen. Vooraf zei ik nog tegen Bart, ik vind alles best, als we maar niet bij Russen in de groep zitten. En ja hoor, wie komen er naast ons zitten met de borrel; 2 Russische meisjes. Haha! Maar ze waren erg aardig en leuk mee zitten kletsen. Eén van de twee tenniste ook en op behoorlijk niveau, dus heb haar nummer, wellicht nog keer met haar tennissen.

Vrijdag zijn we wel wezen tennissen, met een hele groep. Een aantal konden aardig tennissen, maar de meesten waren niet zo goed. Gelukkig konden we zelf een beetje indelen, dus een paar leuke potjes gespeeld. Vooral daaromheen en achteraf was heel gezellig. Het was een leuk internationaal gezelschap met mensen uit Canada, Polen, Israel, Amerika (Ohio, Cleveland!), India, Turkije en Spanje natuurlijk. Met die groep kun je elk weekend gaan tennissen, en ze gaan ook meer dingen eromheen organiseren. Dus das erg gezellig!

Verder hebben we het weekend rustig aan gedaan. Zaterdag nog wel naar het strand geweest, want het was heerlijk weer en moet toch mijn bruine kleurtje blijven onderhouden  Zondag lekker chill thuis, nog even gewandeld, en wezen kijken naar ‘Fiestas de Barceloneta’. Elke buurt heeft hier 2 weken per jaar zijn eigen feesten. En die van Barceloneta waren afgelopen twee weken. Er stond 2 weken lang een kermis, was overal muziek, zondag was er een optocht door de wijk, in de avond was het Salsaloneta en werd afgesloten met vuurwerk (uiteraard). Dat Salsaloneta was echt heel leuk! Er kwamen steeds verschillende dansscholen op het podium en er werd ook van alles voor gedaan en iedereen deed mee (behalve wij:P). Bij het vuurwerk zijn we niet meer wezen kijken, het regende hard en we kijken er tegenwoordig niet eens meer van op haha.

Gisterenavond zijn we gaan padelen. Het was een soort testronde voor een competitie die elke week is. Om te kijken of het niveau enzo wat was. Het niveau ging nog wel, eerste wedstrijd verloren, daarna revanche van hun gewonnen en de rest ook gewonnen. Maar toen bleek dat alle wedstrijden doordeweeks gespeeld zouden worden. In eerste instantie kon je kiezen voor de weekend (zaterdagochtend) of doordeweeks competitie, en wij wilden in het weekend, maar toen bleek dus dat alle mixkoppels doordeweeks wilden, dus dat die dan gespeeld zou gaan worden. En door de weeks is echt niet fijn voor ons. Dus dat wordt hem helaas waarschijnlijk niet.
We hebben trouwens ook ingeschreven voor een padeltoernooitje over 1,5 week in het weekend. Dat is een soort liga die elke maand 1 keer ergens anders een toernooi hebben (verschillende clubs in Barcelona). Dus als dat bevalt, kunnen we daar ook vaker aan meedoen.
Mijn padelkampioen is trouwens ook nog gevraagd door Norberto voor het WK in Mallorca. Heel vet, maar dat weekend gaan we al in Nederland een mooi feestje vieren! Dus wellicht volgend jaar (alleen als ik mee kan natuurlijk :P )

Nu nog even anderhalve dag werken en dan woensdagavond laat komen papa en mama aan! Op donderdag moeten wij helaas nog werken en in de avond naar taalschool, maar vanaf donderdagavond kunnen we gezellig met z’n vieren op pad. We hebben er heel veel zin in

Gisterenavond hebben we met oma (Hak) geskypt haha. Het was zo leuk! Ze vond het geweldig en dat heeft ze wel tien keer gezegd. Was echt grappig.

Bij het verslag ook weer wat leuke foto’s (o.a. van ons nieuwe appartementje!).

Veel liefs,
Bart & Jolien

• 07 Oktober 2014 - 18:09

Marc En Karin:

Hey Bart en Jolien,

Klinkt weer geweldig allemaal en fijn dat jullie nieuwe appartement zo goed bevalt!
    Veel plezier en succes met alles!

groetjes, Marc en Karin

• 07 Oktober 2014 - 19:42

Tom:

Net terug uit Granada, leuk verslag weer, tot morgenavond, we zijn kei benieuwd hoe jullie daar wonen.
    Zin in!!
    Boxxx en knuffff
    XXX

• 07 Oktober 2014 - 20:27

Anita:

Weer heel leuk om te lezen en nog leuker om morgenavond jullie en alles life te zien. Tot morgen, dikke XXX en knuffels

• 08 Oktober 2014 - 14:44

Melissa:

Hee Jool en Bart,

Super leuk om te lezen! Wat een verhalen en wat hebben jullie al veel gedaan!
    Wordt er jaloers van. Bij deze meld ik mij graag aan voor jullie Tour