11-11 11.11uur, vanuit Barcelona..... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu 11-11 11.11uur, vanuit Barcelona..... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu

11-11 11.11uur, vanuit Barcelona.....

Door: Jolien Hak

Blijf op de hoogte en volg Jolien en Bart

11 November 2014 | Spanje, Barcelona

Lieve carnavalvierende mensen,

Ookal zijn wij niet in Oeteldonk, uiteraard zijn we er met onze gedachten toch wel een klein beetje! Jammer dat we dit feest en het echte carnaval in februari niet mee kunnen maken, maar gelukkig maakt de zon, de temperatuur en de stad hier een hele hoop goed! Ik zal weer vertellen wat we allemaal gedaan hebben sinds de vorige keer, 29 oktober, dat ik een stukje heb geschreven.

Vorig weekend was het Halloween. Daar wordt hier meer aan gedaan dan Nederland. Veel winkels zijn versierd, en ook kroegen en bars zijn versierd met spinnenwebben, pompoenen, etc. Op vrijdagavond zijn we naar een bar geweest met de tennisgroep om beerpong te doen. Was erg gezellig, en Bart en ik als The Dutch Team (aka Dream Team) kwamen tot de finale, maar verloren toen nipt... Balen! Maar was wel een leuke avond! Die zaterdag hebben we lekker rustig aan gedaan, beetje gepoetst in huis en nog even naar zee gewandeld. Heerlijk. In de avond gaan uit eten bij het Hard Rock Cafe op Placa Catalunya. Vrij duur voor Spaanse begrippen, maar we wilden er natuurlijk wel gegeten hebben. En het was heerlijk! Bart had spareribs en ik gamba’s, jamm.

Op zondagochtend hadden we ons ingeschreven voor een clinic van Paquito Navarro, de nummer 10 van de wereld met padel. De clinic duurde ongeveer een uurtje en we waren in totaal met ongeveer 12 man. We hebben eerst een kwartiertje ongeveer een oefening gedaan (hoge bal tegen de wand laten komen en dan eronder en terug smashen). Daarna werden er potjes gespeeld. Bart en ik speelden samen tegen Paquito en iemand anders van de groep die meedeed. Een paar super mooie rally’s gehad, en Paquito was erg onder de indruk van Bart. Hij vond het ook heel leuk dat we uit Nederland kwamen en toch al redelijk konden padelen. Vervolgens nog een uurtje naar een andere groep gekeken die een clinic kreeg en daarna mocht iedereen het één tegen één tegen Paquito opnemen. Je speelde punten cross tot de 3, en wie won, zou zijn racket winnen. Natuurlijk won hij van iedereen dik (ja, helaas ook van mij), maar Bart maakte het hem moeilijk! Bart kwam 2-1 voor, en speelde daarna een mooi punt, maar verloor. Het punt daarna zullen we het maar niet meer over hebben haha;) Bart heeft het hele filmpje op zijn facebook staan. Helaas dus net zijn racket niet gewonnen! Die middag zijn we nog even wezen tennissen met de groep, sportief dagje dus!

Maandag begon de werkweek weer gewoon. Op dinsdag (en donderdagavond) hebben we dus altijd Spaanse cursus, en afgelopen dinsdag hadden we onze eerste toets. Die is helemaal goed gegaan, en we zijn geslaagd, heujjj. Nu op naar het volgende deel. We hebben echt het idee dat we al veel geleerd hebben en ook best hard vooruit gaan nu. Het blijft wel echt moeilijk om een gesprek te hebben, zeker als ze zo snel praten. Maar we leren!

Woensdagavond is Bart een potje gaan padelen. Hij krijgt elke dag een sms als er een padelwedstrijd is en kan zich dan aanmelden hiervoor. Is leuk niveau en kan hij lekker z’n energie kwijt haha. Ik ben woensdagavond een beetje gaan shoppen in één van de grote winkelcentra hier. Mijn eerste kerstaankoop al gekocht haha! Maar dat zal zeker niet de laatste zijn hoor, want ik wil het huisje wel een beetje leuk in kerstsfeer hebben.

Vrijdag en zaterdag zijn we naar Sitges gegaan. Een leuk klein stadje/dorpje op ongeveer 40 min met de trein van Barcelona. We hadden daar een hotelletje. Op vrijdag was het echt heerlijk weer en hebben we lekker langs en op het strand gelopen en op het bankje van de zon en de rust genoten. Echt heerlijk! Zondag de enkele bezienswaardigheden bekeken, en wat gedronken in het Sports Cafe, waar Barcelona werd uitgezonden. Daarna weer met de trein naar huis gegaan. Was heerlijk om even weg te zijn uit de drukte. Even niet zoveel mensen om je heen, niet continue verkeer en herrie, gewoon niks. Heerlijk!!

Deze week doen we mee met een padeltoernooi en afgelopen zondag was onze eerste wedstrijd. We spelen in de hoogste mix categorie en toen we aankwamen stond er al een super mooie pot op de baan. Gelukkig dat we niet tegen hun hoefden, want zij waren echt heel goed haha! Onze tegenstanders waren gelukkig wat minder en we wonnen, 6-0 6-2 BAMM! Op vrijdag spelen we onze volgende wedstrijd en die schijnt wel een stuk moeilijker te worden. Bij inschrijving kregen we een mooie trui, en voor(?) en na de wedstrijden kun je zelf onbeperkt bier tappen en water pakken. Bijzonder, maar best handig hoor haha.

Gisteren is de werkweek weer begonnen en inmiddels hebben we er al 2 maanden opzitten. Het bevalt goed allemaal en we hebben nergens spijt van! Wel hebben we toevallig net onze terugvlucht geboekt. Op maandag 16 maart staan we weer op Brabantse bodem  Helaas hebben we dan wel 11-11 en carnaval gemist... Maar we hebben begrepen dat ze ook in Barcelona, en zeker in Sitges carnaval vieren. Dus dan doen we het dit jaar maar op de Spaanse manier!

Veel liefs,
Bart en Jolien

• 11 November 2014 - 11:45

Erwin:

Erg leuk om te lezen weer Jol, Jullie komen dalijk terug uit Spanje, als goed Spaans sprekende, ervaren padel pro's;) En over carnaval, we zullen er eentje extra op jullie drinken met onze mutsen, sjaals en winterjassen als jullie lekker richting het strand wandelen en uit eten gaan.

Geniet samen van deze mooie ervaring, voor je het weet is het voorbij.

Doe bart de groeten, en zeg dat ik PSV blijf aanmoedigen voor twee tot hij er weer is;)

Liefs

Erwin

• 11 November 2014 - 12:30

Tom:

Lieve Jolien & Bart,

Alweer leuk om zo te lezen en super dat jullie het daar zo naar je zin hebben!

Wij gaan zo de kiel aantrekken en ons in het feestgedruis storten.

Kuzzzz en boxxx,
    Tom.

• 11 November 2014 - 13:32

Jolanda:

Wij zitten klaar in oetdeldonks pakske. Foto's volgen....
    Leuk verhaaltje weer!
    Xx

• 11 November 2014 - 18:21

Marc En Karin :

Leuk verhaal weer Jolien en tja, geen carnaval, maar wel een vlag in bijna oeteldonkse kleuren!

groetjes,
    Marc en Karin

• 13 November 2014 - 12:30

Lisanne :

Leuk om steeds weer jullie ervaringen te lezen!
    Geniet er samen maar lekker van!

Liefs,
    Lisanne