El fin de la vida Espana - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu El fin de la vida Espana - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Jolien en Bart - WaarBenJij.nu

El fin de la vida Espana

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien en Bart

13 Maart 2015 | Spanje, Barcelona

Laatste verhaaltje vanuit Spanje alweer! En ik denk nu toch ook echt mijn laatste verhaaltje op waarbenjij.nu (hoewel ik dat toen na Amerika ook dacht, dus je weet nooit... :))
Ik zal eerst even kort vertellen wat we de laatste maand nog hebben gedaan en dan even nog over onze totale ervaringen van de afgelopen 6 maanden.

Laatste dinsdag van carnaval in Oeteldonk hebben Bart en ik ook carnaval gevierd, en wel in Sitges. Eigenlijk een soort homo-stad, dus lekker uitbundig allemaal, perfecte plek voor carnaval. Er was een enorme parade, met kleine wagens, en vooral veel (zelf gemaakte heerlijke samba) muziek en een hoop danseressen en dansers. Super leuk om een keer me te maken en te zien! Wel moet ik zeggen dat ik Oeteldonk echt enorm heb gemist, dus volgend jaar schitter ik weer mee.

Dat weekend was Bart door een jongen van het padel uitgenodigd voor een wedstrijdje van Fc Barcelona, dus die is lekker weer voetbal wezen kijken! Ik heb vrij gepadeld met wat vrienden van het padel, ook leuk! Verder nog wat dingetjes bezocht die we nog niet hadden gezien en nog wilden zien. Die maandag hadden we nog vrij (hadden nog 1 vrij dagje over), dus toen zijn we naar de Barcelona Zoo gegaan. Het was heerlijk weer en de dierententuin was echt heel groot. Noem een dier en ze hadden het. Ook een hele leuke dolfijnenshow, altijd leuk. Dus echt een topdagje gehad met z’n tweeen! Daarna brak onze laatste werkweek aan. Dus een beetje afbouwen, alles netjes achterlaten en overdragen aan de collega’s. Laatste dagje (donderdag) hadden we muffins gemaakt, dus lekker op en in de middag nog even in een cafétje wat gedronken met de baas als afsluiting.6 hele leuke maanden gehad op het werk, niet altijd even druk gehad (lees: soms wel heel rustig), maar het werk wat we hadden, was echt heel leuk en ook zeker in ons straatje! Ook de baas was blij met ons en gaf aan veel aan ons te hebben gehad. Top dus!

Daarna hadden we nog een weekje voor de visitie weer kwam en hebben we allerlei dingen gedaan en gezien die nog op ons lijstje stonden. Een aantal musea die gratis waren en toch echt zo groot en belangrijk waren dat we ze wel gezien moesten hebben. Ik vond vooral het chocolade museum erg leuk haha:) Ook Casa Battlo (huis wat Gaudi heeft gebouwd, aan de Psg de Gracia) vonden we erg mooi! Daarnaast hadden we met een padeltoernooi een keer een bon gewonnen voor een dagje op hun complex. Dus ook dat hebben we gedaan, eerst lekker 1,5 uur tennissen (was ook alweer 3 / 4 maanden geleden), daarna even gefitnessd, vervolgens het zwembad in en afgesloten in de sauna / bubbelbad. Heeeerlijk dagje dus! Ook nog een paar keer lekker uit eten geweest en aan het strand gechilld, echt genieten.

Op donderdagochtend 5 maart kwamen eerst de jongens aan. Bart en ik hebben samen Erwin, Ronald, Martijn en Jan van het vliegveld gehaald. Na een churros ontbijtje zijn de jongens naar het hostel gegaan en ben ik weer terug naar het vliegveld gegaan om papa en mama op te halen. De jongens hebben die dag de Sagrada Familia en een hoop kroegjes bekeken. Papa mama en ik hebben ook niet heel veel bijzonders gedaan, gewoon lekker samen, naar het strand en tapas eten. Op vrijdag zijn wij naar Montserrat gegaan (mooi gebergte buiten Barcelona). De jongens zijn vrijdag vooral bij Pl Espanya en de Montjuic geweest; Olympisch stadion, Olympisch museum, en zelf gepadeld. In de avond zijn we met z’n 8en uit gegaan bij een steakhouse, lekker gegeten! Op zaterdag deden mama en ik mee aan een padeltoernooi, op een prachtige club vlakbij Camp Nou. Met 6 man publiek (papa en de jongens) hebben we zaterdag alle wedstrijden gewonnen! Na de eerste wedstrijden zijn de jongens de stadiontour van Camp Nou gaan doen waar heeel lang zijn geweest haha. Papa was onze trouwe supporter en heeft ons ook ’s-Avonds nog naar de overwinning geschreeuwd. Vooral in de avond was een hele leuke wedstrijd en mama speelde ook echt heel goed. Op zondagochtend moesten we de halve finale spelen. Dat was én geen leuke wedstrijd, én geen leuke tegenstanders, én verloren haha. Achja;) Die middag zijn we met z’n drieen nog naar een mooi oud ziekenhuiscomplex gegaan en een park in geweest. De jongens gingen zondag naar de wedstrijd van FC Barcelona (6-1 eindstand!!) en zijn daarna naar Parc Guell geweest. Op maandagochtend kwamen de jongens weer met koffers bij ons thuis en hebben we met z’n allen churros gegeten. De jongens zijn daarna naar het strand en Parc Ciutadella gegaan. Met mama heb ik eerst op de Mercat boodschappen gedaan voor de gourmet van die avond en daarna met z’n drieen naar Aquarium. Super mooi en leuk!! Toen Bart de jongens weer op het vliegveld had gedropt zijn we met z’n vieren nog even gaan wandelen en naar de Decathlon gegaan. In de avond dus gezellig gourmetten. Dinsdagochtend mocht papa dan ook eindelijk padelen en hebben we met z’n vieren een potje gedaan, was lekker! Daarna koffers inpakken en nog middaggegeten bij Tapa Tapa, in stijl weer afgesloten dus. Daarna weer richting het vliegveld, en jawel... Afscheid zonder tranen! Woehoe ;)

Daarna hadden ook Bart en ik nog maar 5 daagjes en waren we eigenlijk gelijk ook zelf al bezig met ons vertrek. Nog even optimaal genieten van het weer en de mooie stad, en tegelijker tijd ook opruimen en koffers pakken. Inmiddels zijn de koffers al voor een groot deel gepakt, en is het huisje zo goed als schoon. Ook hebben we een paar uurtjes op het strand doorgebracht en zijn we gisteren heerlijk uit eten geweest. We hadden een bon gewonnen voor een vrij chique restaurant op een prachtige locatie (op een pier tussen 2 stranden), dus daar hebben we gisteren van genoten. Heerlijke tapas als voorgerecht, paella als hoofdgerecht een lekker toetje. En dat alles gratis, top haha!

Vanavond en het weekend moeten we heel veel padelen, we mixen samen en dubbelen allebei, dus wordt een druk maar leuk weekend. Op maandag gaan we al rond 11 / 12 uur het huisje uit en richting het vliegveld. En dan gezellig iedereen weer zien en op naar het mooie Den Bosch!!

-----------------------------------------------------------------------

Al met al kunnen we zeggen dat we enorm hebben genoten van de afgelopen 6,5 maanden en het zo weer zouden doen. We zijn super blij dat we het hebben gedaan en hoe alles gelopen is. We hebben leuke nieuwe mensen leren kennen, eigenlijk vooral op sportgebied, en hebben een prachtige stad leren kennen. Daarnaast hebben we heel erg genoten van de mogelijkheden die het padel hier allemaal biedt. We hebben denk ik veel geleerd en vinden het spelletje nóg leuker dan eerst! We hebben Spanjaarden leren kennen als een super aardig volk, altijd vriendelijk en bereid je te helpen. Spaans is een prachtige taal, maar soms toch echt nog te moeilijk voor ons. Maar gelukkig proberen de Spanjaarden je dan met hun (soms gebrekkige) Engels gewoon te helpen. Ook Barcelona als stad is echt een topkeuze geweest. Het heeft zoveel moois. Heel veel mooie gebouwen en bezienswaardigheden, een hoop gezellige pleintjes, leuke wijken, een prachtig strand en vooral een hele hoop zon! Hoewel we misschien qua temperatuur niet de meest warme periode hadden, is het zo fijn om altijd de zon buiten te zien schijnen, je wordt er altijd spontaan vrolijk van. Zeker als je dan ergens uit een gezellig cafétje om de hoek die heerlijke Spaanse muziek op de achtergrond hoort. En dan uit de deur je straat in kijken, zo’n gezellig klein straatje, met de was buiten hangend, scheve huisjes, op de ene hoek 2 cafés, en op de andere hoek uitzicht op de vers mercat, en dat alles onder heerlijke zonnestralen. Die kleine dingetjes gaan we dan ook enorm missen. Het Spaanse leven is heerlijk!!
Maaaar... we hebben ook weer heel veel zin om terug te komen naar Nederland! Het is gewoon super fijn om al onze lieve vrienden en familie weer om ons heen te hebben en op bezoek te kunnen wanneer we zin hebben. Ook de luxe van thuis is toch wel weer erg fijn en zijn we echt weer meer gaan waarderen. Daarnaast is het ook gewoon goed om nu verder aan de toekomst te gaan bouwen, hopelijk over een tijdje allebei een baan te hebben die helemaal bij ons past en het serieuze leven te beginnen ;)

Kortom; Het was een prachtige ervaring die we voor geen goud hadden willen missen, maar nu gaan we lekker weer terug naar Oeteldonk. Brabant is ons thuis, maar Spanje komt heeeeeel dicht in de buurt!!

• 13 Maart 2015 - 15:27

Tom:

Leuke afsluiting zo!
    Fijn dat jullie vanaf maandag weer wat dichterbij zijn!
    Heel veel succes met padelen dit weekend en wij staan jullie maandag op te wachten als jullie landen!

Dikke KUZZZZZZ en boxxxxxxx

Papsie.

• 13 Maart 2015 - 15:56

Erwin:

Erg leuk stukje Jolien! Het was erg leuk jullie beide weer te zien!
    Ik heb gezien hoe jullie genoten hebben van elkaar en een mooie stad! Voor ons is het inderdaad fijn dat jullie weer terugkomen! Tot snel! Xx

• 13 Maart 2015 - 17:05

Lisanne :

Het was super leuk om jullie ervaringen te lezen via de site!
    Fijn dat het een mooie ervaring was! Dit blijft voor altijd een mooie herinnering.
    Geniet van jullie thuiskomst!

Liefs Lisanne

• 13 Maart 2015 - 19:14

Anita:

kei leuk om te lezen, vooral ook het onderste deel

• 13 Maart 2015 - 19:22

Anita:

kei leuk om te lezen, vooral het onderste deel. En nog heel veel plezier en succes met jullie laatste Spaanse padeltoernooi. En maandag sta ik heel graag jullie met een blij gevoel en lach op mijn gezicht jullie op te wachten bij vliegveld Eindhoven. Goede terugreis tot maandag lieverds

• 13 Maart 2015 - 20:18

Jolanda:

Wat een superervaring!
    Gaan jullie nog lang op terugkijken!
    Maar jullie zijn meer dan welkom thuis!!!
    Xxx